Децата. Доброто. Спомените. Бъдещето.


***
Днес си говорих с приятелка, която ми разказа за нейното дете:

"От няколко дни, той не ме пуска да ида на работа. Седи и ме врънка да не отивам.

После, тръгвайки, тича към прозореца и ме гледа, докато отивам към спирката.

Обръщам се и махам, той също ми маха с ръка и си мисля, "Боже, ако нищо друго не ми се случи в този живот, това ми стига."

***
- Можем ли да оцветим снега в розово?! Попитало детето.

- Но, защо?!

- Защото бялото е много обикновено.

***

Онзи ден, на улицата ни спря възрастна жена.

- Извинете, можете ли да ми услужите с някакви стотинки? Сърцето ми спря за миг. За момент си спомних моментите, когато търсихме с майка ми стотинки по шкафовете едно време, преди години.

- Разбира се.

- Ти, на колко си години?! Жената се обръща към детето ми.

- Той не говори още.

-Тя го погалва по бузата, "Ще проговори".

Малкия протяга ръце и я прегръща и целува по бузата. Давам на жената, за каквото ме е помолила, тръгваме и реввам. Ей така, на улицата, както най-обичам.

***

Разбрах, че съм бременна на 11.09.2012. Носих розова риза и си мислих, че знам всичко, мога всичко, всичко ми е

разрешено...

И всъщност, беше така. Обичах да седя пред морето и слънцето да гали корема ми, който "пъчех" от първият

месец. Все едно само аз съм майка, все едно само аз в човешката история ще имам дете. Исках да кажа на всички, казвах на всички, радвах се и правех планове, каква ще е косата, какви ще са очите. На какви глупости ще науча детето си.

Как ще се смеем, как ще го науча да казва "Добър ден" на бабите пред блока...

***

Детето ми обича морето. Подава ръка за "Здравей". Все още не говори, но аз говоря за трима. Струва ли си всичко, което ни се случва в този живот?! Не съм толкова мъдра, че да дам категоричен отговор. Знам само едно. Не бих заменила нито миг, прекаран с дете за нещо друго. Защото нашият живот като възрастни е като сън. Сън,който да ни напомни на времето, когато сме били деца. Когато някой ни е оправил шала или ни е избърсал носа. И ни е носил на раменете си.
Татковци, носете децата на раменете си. Няма по-хубаво нещо от това!


Коментари

  1. Янче, всеки път плача и се смея ,когато те чета! Езикът ти е пиперлив , сладък като детска близалка и мъдър като отлежало вино! Не спирай да пишеш! Трябва някой да те издаде един ден.Синът ти е щастлив да има майка като теб! Благодаря ти за всеки откраднат миг, който слагаш върху белия лист! Прегръщам те и ако един ден решиш да дойдеш до Париж, ще бъда щастлива да ви поканя да спите у дома! Антония

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Когато детето ти е със СОП

Защо не светя в синьо.

Buon giorno, Principessa!

Ех, това хранене в детските градини!

От три до пет. Аутизъм

Екскурзоводско

Курс по кормуване. Бременна

За децата. Различни и еднакви........

Денят, в който валя или как за един ден да отидеш до Дубай

Тя и Той