Влакове, или как да се видиш след 40 години

Всичко можеш да видиш във влак.

Пътувам от Монсерат за Барселона, сядам, а срещу мен, седи прекрасна дама. Според мен над 70, но само тялом.

Сини очи, като стъкълца, украсяващи старинна лампа.

Лъскави и светещи, сини и бистри. Както повечето във влака, и тя се унася в дрямка.

Тогава, мога да я погледам. Прекрасна е с усмивката, която не слиза от лицето й, дори, когато се е унесла.

Носи огромна дамска чанта и кецове. Наметната е с красив червен шал.

Има перфектен маникюр, поглеждам своите ръце и си казвам, че може би трябва да си обръщам малко повече внимание и най-накрая да ида на маникюр.

Дамата има няколко реда гривни на ръцете, а на врата си, седефено сърце, което ритмично се вдига и слиза надолу от дишането й.

Толкова сме близо, че искам да оправя шала, който все се свлича по рамото, й и тя в просъница го оправя.

Влакът спира, но тя не слиза, ще пътуваме заедно до Барселона.

От време на време се поглеждаме и се усмихваме една на друга.

Мисля, че някъде назад във времето, пак сме пътували заедно към някое приключение и само на сън, можем да си го спомним, затова и двете дремем усмихнати.

Затварям очи и си мисля, за всичко, което денят ми е показал, а то не е малко, прекрасен манастир, църква, в която сякаш Бог, каза, спрете да говорите и ни се заглушиха аудио устройствата..., музей с прекрасни картини.

Отварям очи и виждам дамата, да похапва тайничко захаросани ядки. Да, определено сме близки и много си приличаме.

Може би, приликата не е случайна, може би и аз ще имам червен шал и пак ще дойда до Монсерат, ще се кача на лифта с моите кецове, а бялата ми коса ще се вее горе в планината. Нищо няма да ме изненада...., по всичко си личи, че просто съм срещнала себе си, след 40 години.

Коментари

Когато детето ти е със СОП

Защо не светя в синьо.

Buon giorno, Principessa!

Ех, това хранене в детските градини!

От три до пет. Аутизъм

Екскурзоводско

Децата. Доброто. Спомените. Бъдещето.

Курс по кормуване. Бременна

За децата. Различни и еднакви........

Денят, в който валя или как за един ден да отидеш до Дубай

Тя и Той